REFERENT A CAIXABANK
CaixaBank és l’entitat líder en banca minorista a Espanya, el banc de referència per a una de cada quatre persones. CaixaBank, que recull una tradició financera i social centenària, disposa d’un model de gestió diferencial que l’ha portat a convertir-se en un referent de la banca europea.
BANC LÍDER A ESPANYA
El banc, que destaca per la seva solidesa financera, la vocació de proximitat i la ferma aposta per la digitalització, té com a prioritat maximitzar la qualitat de servei i la rendibilitat mantenint un model de gestió prudent, amb visió a llarg termini i un destacat compromís social. De manera coherent, la seva actuació es dirigeix a maximitzar l’aportació a l’economia del país, establir relacions estables i de confiança amb l’entorn i contribuir a la resolució dels reptes socials més urgents i a la transició cap a una economia baixa en carboni.
ENTITAT LÍDER EN EL MERCAT ESPANYOL
13,8 milions de clients
1 de cada 4 clients bancaris
ens considera la seva entitat de referència
32.403 empleats
347.927 M€ d'actiu total
El nombre més gran de clients digitals actius del país:
de clients d'internet
de clients de mòbil
*Font: ComsScore
La xarxa comercial més extensa del país
5.027 oficines
4.851 són oficines retail
85% són oficines accessibles
90% dels espanyols tenen una oficina al seu municipi
Present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants
Present en el 93% de les poblacions de més de 5.000 habitants
9.479 caixers automàtics
83% de caixers 100% accessibles
99% de caixers amb vídeos d’ajuda en llenguatge de signes
Amb un model de gestió excel·lent, avaluat externament
European Foundation for Quality Management
(2014, renovat el 2016)
Un banc amb vocació social, amb un Pla Director de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) en desenvolupament
RECONEGUT A NIVELL INTERNACIONAL
CONTINGUT I ABAST DE L’INFORME
Aquest informe sintetitza, a través de dades quantitatives i qualitatives, l’impacte positiu de CaixaBank en els territoris en els quals opera i el seu paper com un dels agents claus de l’economia del país.
Les dades es refereixen a l’exercici 2016, llevat d’indicació en contra, i inclouen l’impacte de CaixaBank i, quan s’ha considerat convenient i la informació estava disponible, de les seves empreses filials.
PRINCIPALS ÀMBITS DE L’IMPACTE SOCIAL I ECONÒMIC DE CAIXABANK
Aportació a la economia, l’ocupació i les finances del país
Foment de la inclusió financera i la previsió i impuls de programes d'acció social en col·laboració amb la Fundació Bancària
”la Caixa”
Reforçament de la confiança derivada de la seva solidesa financera, cultura de la integritat, els seus professionals certificats i la seguretat dels seus serveis i foment de la formació financera
Contribució a la transició a una economia baixa en carboni i la sostenibilitat ambiental
Verificació externa
La recopilació dels indicadors s’ha basat en càlculs propis en funció de dades internes i de bases de dades i informes externs, que s’esmenten quan s’ha considerat rellevant.
La informació no financera inclosa en aquest informe ha estat verificada per Deloitte, segons els termes expressats en el seu informe de verificació independent. La informació econòmica i financera s’ha obtingut dels Comptes Anuals 2016 auditats del Grup CaixaBank. Tots dos documents són consultables al web corporatiu.