13,8 milions de clients
1 de cada 4 famílies
1 de cada tres joves
(entre 18 i 25 anys)
Més d’un de cada 4 majors
de 65 anys*
CaixaBank, que es caracteritza per la fortalesa financera i per una gestió basada en la prudència i l’anticipació, treballa per mantenir una relació amb els seus clients i la societat en general fonamentada en la confiança. Per això, disposa d’un equip de professionals qualificats, reforça la gestió responsable del negoci i la cultura ètica i maximitza la seguretat dels seus serveis i la implicació en el territori.
1 de cada 4 famílies
1 de cada tres joves
(entre 18 i 25 anys)
Més d’un de cada 4 majors
de 65 anys*
87% dels nostres clients ens considera la seva entitat principal*
303.895 M€ de recursos totals de clients
1 de cada 4 nòmines
domiciliades es cobra a través d’un compte de CaixaBank
1 de cada 5 pensionistes
cobra la pensió de la Seguretat Social a través de CaixaBank
* Font: FRS Inmark 2015.
** Últimes dades disponibles (setembre de 2016).
*** Font: Informe BMKS FIN 2016 de Stiga. Inclou Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell, Banco Popular i Bankia.
CaixaBank, que basa la seva gestió en la prudència i l’anticipació, es troba entre les entitats espanyoles més solvents.
CaixaBank es manté entre els bancs més solvents de la zona de l’euro, d’acord amb l’exercici de resistència realitzat per les autoritats europees el 2016.
Té una taxa de morositat inferiora la de la mitjana del sector:
6,9% de taxa de morositat de CaixaBank vs. 9,23%, taxa de morositat mitjana del sector*
Ha baixat 103 punts bàsics respecte al 2015
50.408 M€ d’actius líquids (14,5% de l'actiu)
Totes les persones que formen part de CaixaBank han de basar la seva actuació en elCodi Ètic i Principis d’Actuació,, la Política Anticorrupció, la Política de Responsabilitat Social Corporativa i altres normes internes de conducta sobre àmbits específics (com, per exemple, el mercat de valors, la contribució a l’euríbor, la prevenció de la corrupció, la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme).
Per facilitar-ne el compliment, hi ha un canal confidencial intern de consultes i denúncies. En el cas de clients i altres grups d’interès, es tramiten a través dels canals habituals d’atenció al client.
El 2016 s’ha treballat en l’elaboració d’una Política en matèria de drets humans, que es publicarà el 2017.
A més, s’ha incorporat un nou projecte al Pla Estratègic, que es desenvoluparà el 2017, per transformar la cultura de control i compliment i integrar-la en la gestió diària amb les màximes garanties per als clients i per a CaixaBank.
L’entitat integra en la presa de decisions valors ètics, socials i mediambientals. En aquest sentit, cal destacar el següent:
El banc disposa d’una Política de Responsabilitat Social Corporativa, que es desplega en el Pla Director de RSC.
CaixaBank està adherit a iniciatives internacionals en matèria de responsabilitat corporativa, com el Pacte Mundial de Nacions Unides, els Principis per a l’Apoderament de les Dones de les Nacions Unides i els
Principis d’Equador.
Ocupa la presidència de la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides des del 2012.
Està adherit al Codi de bones pràctiques en matèria tributària del Govern espanyol i al Codi de bones pràctiques per a la reestructuració viable dels deutes amb garantia hipotecària sobre l’habitatge, entre d’altres
La gestora d’actius del Grup, CaixaBank Asset Management (2016), i la gestora de plans de pensions, VidaCaixa (2009), són signants dels Principis d’Inversió Responsable de Nacions Unides. Els contractes dels proveïdors del Grup inclouen clàusules relatives al compliment de criteris ètics, mediambientals i socials.
CaixaBank disposa d’una Política d’actuació en matèria de Defensa, aprovada pel Consell d’Administració el 2016.
10 anys de la Càtedra CaixaBank de Responsabilitat Social Corporativa, en col·laboració amb l’escola de negocis IESE
La Càtedra fomenta, promou i divulga nous coneixements sobre la RSE, en el seu vessant acadèmic i per a directius i empresaris
Per a CaixaBank és essencial adequar l’oferta de productes als interessos, objectius i característiques dels clients.
El Comitè de Transparència té la finalitat de garantir la transparència en el disseny i la comercialització dels instruments financers, productes bancaris i d’assegurances d’estalvi i inversió
El Comitè de Producte, creat el 2016, aprova qualsevol nou producte o servei que l’entitat dissenyi i/o comercialitzi, després d’analitzar-ne les característiques i riscos associats i la seva adequació a la normativa de transparència i protecció al client
83 productes i/o serveis analitzats
52 sessions mantingudes
8 productes i/o serveis denegats
La Política de Desenvolupament de producte, aprovada el 2016, estableix els principis per aprovar el disseny i comercialització de nous productes i serveis, tenint en compte les necessitats dels clients i enfortint la seva protecció
CaixaBank disposa d’una Política de Comunicació Comercial per garantir que la seva activitat publicitària és transparent i responsable i compleix la normativa vigent
68% vs. 2015 del nombre de reclamacions formulades davant el Banc d’Espanya, gràcies a la política d’atenció i resolució de les reclamacions aplicada pel Servei d’Atenció al Client (SAC), una política alineada amb els criteris dels supervisors
CaixaBank reforça la formació en capacitats professionals crítiques de l’equip, amb l’objectiu d’oferir el millor servei possible.
Per als empleats amb posicions clau
1,5 empleats certicats per cada ocina de la xarxa comercial
Més de 7.000 empleats amb certificació en assessorament financer
Més de 6.000 directors i gestors de Banca Premier han obtingut la doble titulació de Postgrau en Assessorament Financer de la Universitat Pompeu Fabra i la certifi cació internacional en Gestió de Patrimoni del Chartered Institute for Securities and Investment (CISI)
4.260 persones certificades en el Postgrau d'Expert en Estalvi i Previsió de la Universitat Pompeu Fabra i la Barcelona School of Management
1.300 empleats han obtingut el Certificat d’Anàlisi de Risc durant l’any
Per al model d’atenció i assessorament
Primera entitat europea a aconseguir la certificació de qualitat AENOR Conform d’Excel·lència en el Servei i Atenció Financera en els models de Banca de Particulars i Negocis (2016)
10,9 M€ invertits en formació
49,1 hores de formació per empleat
100% d'empleats amb tracte directe al client format
Premio Cegos a les “Escoles de Formació CaixaBank” com a millor pràctica en digitalització
CaixaBank contribueix activament a reforçar el coneixement de la població sobre conceptes bàsics d’economia i finances
Més de 1.100 assistents
33 voluntaris ”la Caixa” participants
36 entitats col·laboradores
4º any consecutiu de participació en el programa
CaixaBank, l’entitat que hi ha aportat un nombre més gran de voluntaris
(31% del total)
244.255 enviaments postals
de l'Informe Mensual
11.260 subscriptors a les newsletters
994 articles publicats al web
2.190 assistents a les classes magistrals i les conferències de la Càtedra ”la Caixa” Economia i Societat
Es protegeix la informació de l’entitat, els clients i els empleatsdavant qualsevol tipus d’amenaça de seguretat interna o externa.
Amb un equip d’especialistes acreditat com a CERT oficial, entrenat i preparat les 24 hores del dia per prevenir, detectar i actuar davant qualsevol amenaça
Disposa d’un pla de continuïtat del negoci, certicat sota la norma internacional ISO 22301,, que garanteix la continuïtat de les operacions davant incidents de gran impacte
#1 segons la ràtio de penetració en banca digital a nivell nacional i internacional (considerant Espanya, Itàlia, Alemanya, França, Regne Unit i Estats Units), segons ComsScore