CaixaBank, que es caracteritza per la fortalesa financera i per una gestió basada en la prudència i l’anticipació, treballa per mantenir una relació amb els seus clients i la societat en general fonamentada en la confiança. Per això, disposa d’un equip de professionals qualificats, reforça la gestió responsable del negoci i la cultura ètica i maximitza la seguretat dels seus serveis i la implicació en el territori.
Entitat principal
per al 89% dels nostres clients
#1 en banca digital
a nivell nacional i
internacional
59,2 hores de
formació per
empleat
89% dels nostres clients
ens considera la seva entitat principal*
+1,9 milions de clients a BPI
* Font: FRS Inmark 2017.
** Últimes dades disponibles (setembre de 2017).
i amb més clients prescriptors respecte als principals competidors***
*** Font: Informe BMKS FIN 2017 de Stiga. Inclou Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell, Banco Popular i Bankia.
CaixaBank, que basa la seva gestió en la prudència i l’anticipació, es troba entre les entitats espanyoles més solvents. A més, disposa d’una posició de liquiditat molt per sobre dels mínims requerits.
202% posició de liquiditat segons
el Liquidity Coverage Ratio (LCR)
Molt per sobre del mínim requerit del 100% a partir de 2018
i superior a la mitjana dels bancs espanyols
* Inclou CaixaBank, Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell i Bankia
* Inclou CaixaBank, Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell, Bankia i Bankinter
6,0% de taxa de morositat de Grup CaixaBank
vs. 8,1%, taxa de morositat
mitiana del sector*
* Font: Banc Espanya (últimes dades disponibles, novembre del 2017).
i altres normes internes de conducta sobre àmbits específics (com, per exemple, el mercat de valors, la contribució a l’euríbor, la prevenció de la corrupció, la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme).
per facilitar-ne el compliment. En el cas de clients i altres grups d’interès, es tramiten a través dels canals habituals d’atenció al client.
Publicada el 2017
la Política de Drets
Humans,
d’obligat compliment per a totes les persones que formen part de CaixaBank
Nou Servei d’Atenció al Risc Reputacional
per canalitzar consultes sobre potencials operacions que puguin vulnerar els codis de conducta
com el Pacte Mundial de les Nacions Unides els Principis per a l’Apoderament de les Dones de les Nacions Unides i els Principis d’Equador.
Ocupa la presidència de la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides des del 2012.
Està adherit al Codi de bones pràctiques en matèria tributària del Govern espanyol i al Codi de bones pràctiques per a la reestructuració viable dels deutes amb garantia hipotecària sobre l’habitatge, entre d’altres.
La Càtedra fomenta, promou i divulga nous coneixements sobre la RSC, en el seu vessant acadèmic i per a directius i empresaris.
Publicació de 36 quaderns d’investigació des de la seva creació.
El Comitè de Transparència
té la finalitat de garantir la transparència en el disseny i la comercialització dels instruments financers, productes bancaris i d’assegurances d’estalvi i inversió
El Comitè de Producte,
creat el 2016, aprova qualsevol nou producte o servei que l’entitat dissenyi i/o comercialitzi, després d’analitzar-ne les característiques i riscos associats i la seva adequació al públic al qual va dirigit, així com a la normativa de transparència i protecció al client
La Política de Govern
de producte,
aprovada el 2016, estableix els princi-pis per aprovar el disseny i comercialització de nous productes i serveis, tenint en compte les necessitats dels clients i enfortint la seva protecció
La gestora de plans de pensions, VidaCaixa (2009), i la gestora d’actius del Grup, CaixaBank Asset Management (2016), són signants dels Principis d’Inversió Responsable de Nacions Unides (UNPRI).
A més, el Pla de Pensions d’Ocupació de CaixaBank ha obtingut la màxima qualificació al seguiment anual respecte a la mitjana de tots els signants dels UNPRI.
Els contractes dels proveïdors del Grup inclouen clàusules relatives al compliment de criteris ètics, mediambientals i socials.
CaixaBank disposa d’una Política d’actuació en matèria de Defensa, aprovada pel Consell d’Administració el 2016.
per garantir que tota la seva activitat publicitària és transparent, responsable i compleix la normativa vigent
CaixaBank reforça la formació en capacitats professionals crítiques de l’equip,amb l’objectiu d’oferir el millor servei possible.
Més de 2.900 professionals certificats amb el Curs de Postgrau d’Informació i Assessorament Financer de la Universitat Pompeu Fabra
273 Gestors de Negoci certificats en el Progra-ma Universitari d’Assegurances de Negocis de la Càtedra ICEA - Universitat de Barcelona d’Assegurances i Estudis de Pensions
2.074 empleats han obtingut el Certificat d’Anàlisi de Risc durant l’any
Premi Cegos pel programa EPC Converses per al Desenvolupament, com a millor pràctica de Gestió Organitzacional i Consultoria
CaixaBank contribueix activament a reforçar el coneixement de
la població a través de 227 tallers bàsics de finances
organitzats per MicroBank i l’Associació de Voluntaris de ”la Caixa”.
Materials validats per l’Institut d’Estudis Financers (IEF).
5è any consecutiu de participació en el programa
CaixaBank, l’entitat que hi ha aportat un nombre més gran de voluntaris
(37% del total)
a més de 1.150 accionistes
en 18 cursos sobre economia i mercats financers
Nova app Aula amb recursos formatius.
CaixaBank Research té com a missió crear i difondre coneixements relacionats amb l’economia i la societat dins i fora de l’entitat
Apart de Cultura
financera a
www.caixabank.es
amb materials per a infants, joves, adults i escoles
Amb una aproximació integral de la seguretat de la informació i la ciberseguretat, adaptant-se de manera contínua als nous desafiaments del món digital.
Disposa d’un model de ciberseguretat avançat, certificat sota la norma internacional ISO 27001 i constituït com a CERT oficial, mitjançant un equip d’especialistes entrenat i preparat les 24 hores del dia per prevenir, detectar i actuar davant qualsevol ciberamenaça.
#1 segons la ràtio de penetració en banca digital a nivell nacional i internacional (considerant Espanya, Itàlia, Alemanya, França, Regne Unit i Estats Units), segons ComsScore.
31,1% dels clients espanyols de banca online són clients de CaixaBank.
La banca mòbi representa el 22% de les operacions efectuades pels clients.
El 57% de l’operativa total de CaixaBank s’ha processat per Internet o mòbil.
A més, representa a Europa la campanya global de conscienciació de topThink Connect.org.
Les dades de les transaccions processades ocuparien 24.104 TB en discos magnètics (~= a 24.000 ordinadors personals de gamma alta)
2.958 milions de documents digitalitzats