Un banc de
confiança

CaixaBank, que es caracteritza per la fortalesa financera i per una gestió basada en la prudència i l’anticipació, treballa per mantenir una relació amb els seus clients i la societat en general fonamentada en la confiança. Per això, disposa d’un equip de professionals qualificats, reforça la gestió responsable del negoci i la cultura ètica i maximitza la seguretat dels seus serveis i la implicació en el territori.

Entitat principal
per al 89% dels nostres clients

#1 en banca digital
a nivell nacional i
internacional

59,2 hores de
formació per
empleat

Banc de referència a Espanya

13,8 milions de clients a Espanya
1 de cada 4
famílies
1 de cada 2
joves (entre 18 i 25 anys)
1 de cada 3 
majors de 65 anys*

89% dels nostres clients
ens considera la seva entitat principal*

+1,9 milions de clients a BPI

* Font: FRS Inmark 2017.

314.495 milions d’ euros de recursos totals de clients
3,5% vs. 2016
1 de cada 4
nòmines
domiciliades

es cobra a través d’un compte de CaixaBank
1 de cada 5
pensionistes
cobra la pensió de la Seguretat Social a través de CaixaBank
26,4%**
de les assegurances d’estalvi
i el 23,5% dels plans de pensions dels espanyols gestionats per CaixaBank

** Últimes dades disponibles (setembre de 2017).

93,2% 
de retenció total de clients
97,9% d’índex de retenció de clients d’alt valor
CaixaBank és l’entitat financera líder en satisfacció global amb l’entitat

i amb més clients prescriptors respecte als principals competidors***

*** Font: Informe BMKS FIN 2017 de Stiga. Inclou Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell, Banco Popular i Bankia.

Més informació:
Comptes anuals consolidats, informe de gestió i informe d’auditoria 2017 Presentació corporativa dels Resultats 2017

Solidesa

CaixaBank, que basa la seva gestió en la prudència i l’anticipació, es troba entre les entitats espanyoles més solvents. A més, disposa d’una posició de liquiditat molt per sobre dels mínims requerits.

72.775
milions d’euros d’actius líquids
(19% de l’actiu)

202% posició de liquiditat segons
el Liquidity Coverage Ratio (LCR)

Molt per sobre del mínim requerit del 100% a partir de 2018

i superior a la mitjana dels bancs espanyols

* Inclou CaixaBank, Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell i Bankia

Solvència per sobre de la mitjana del sector segons ràtio de capital total regulatori

* Inclou CaixaBank, Banco Santander, BBVA, Banc Sabadell, Bankia i Bankinter

Té una taxa de morositat inferior a la de la mitjana del sector

6,0% de taxa de morositat de Grup CaixaBank

vs. 8,1%, taxa de morositat
mitiana del sector*

Ha baixat 84 punts bàsics respecte al 2016

* Font: Banc Espanya (últimes dades disponibles, novembre del 2017).

Integritat

Totes les persones que formen part de CaixaBank han de basar la seva actuació en
el Codi Ètic i Principis d’Actuació, la Política Anticorrupció, la Política de Responsabilitat Social Corporativa

i altres normes internes de conducta sobre àmbits específics (com, per exemple, el mercat de valors, la contribució a l’euríbor, la prevenció de la corrupció, la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme).

Amb un canal confidencial intern de consultes i denúncies

per facilitar-ne el compliment. En el cas de clients i altres grups d’interès, es tramiten a través dels canals habituals d’atenció al client.

  • Publicada el 2017
    la Política de Drets Humans,

    d’obligat compliment per a totes les persones que formen part de CaixaBank

  • Nou Servei d’Atenció al Risc Reputacional
    per canalitzar consultes sobre potencials operacions que puguin vulnerar els codis de conducta

L’entitat integra en la presa de decisions valors ètics, socials i mediambientals
Aprovació del nou Pla Director de Banca Socialment Responsable el 2017
Adherit a iniciatives internacionals en matèria de responsabilitat corporativa

com el Pacte Mundial de les Nacions Unides els Principis per a l’Apoderament de les Dones de les Nacions Unides i els Principis d’Equador.

Ocupa la presidència de la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides des del 2012.

Està adherit al Codi de bones pràctiques en matèria tributària del Govern espanyol i al Codi de bones pràctiques per a la reestructuració viable dels deutes amb garantia hipotecària sobre l’habitatge, entre d’altres.

11 anys de la Càtedra CaixaBank de Responsabilitat Social Corporativa, en col·laboració amb l’escola de negocis IESE

La Càtedra fomenta, promou i divulga nous coneixements sobre la RSC, en el seu vessant acadèmic i per a directius i empresaris.

Publicació de 36 quaderns d’investigació des de la seva creació.

Per a CaixaBank és essencial adequar l’oferta de productes als interessos, objectius i característiques dels clients
  • El Comitè de Transparència
    té la finalitat de garantir la transparència en el disseny i la comercialització dels instruments financers, productes bancaris i d’assegurances d’estalvi i inversió

  • El Comitè de Producte,
    creat el 2016, aprova qualsevol nou producte o servei que l’entitat dissenyi i/o comercialitzi, després d’analitzar-ne les característiques i riscos associats i la seva adequació al públic al qual va dirigit, així com a la normativa de transparència i protecció al client

    457 productes i/o services analizats
    24 sessions mantingudes
    6 productes i/o serveis denegats

La Política de Govern de producte,
aprovada el 2016, estableix els princi-pis per aprovar el disseny i comercialització de nous productes i serveis, tenint en compte les necessitats dels clients i enfortint la seva protecció

La gestora de plans de pensions, VidaCaixa (2009), i la gestora d’actius del Grup, CaixaBank Asset Management (2016), són signants dels Principis d’Inversió Responsable de Nacions Unides (UNPRI).

Inversió gestionada
sota els UNPRI
84.965
milions d’euros

VidaCaixa
100
milions
d’euros

CaixaBank Asset Management

A més, el Pla de Pensions d’Ocupació de CaixaBank ha obtingut la màxima qualificació al seguiment anual respecte a la mitjana de tots els signants dels UNPRI.

Els contractes dels proveïdors del Grup inclouen clàusules relatives al compliment de criteris ètics, mediambientals i socials.

CaixaBank disposa d’una Política d’actuació en matèria de Defensa, aprovada pel Consell d’Administració el 2016.

CaixaBank disposa
d’una Política de
Comunicació Comercial

per garantir que tota la seva activitat publicitària és transparent, responsable i compleix la normativa vigent

Més informació:
Codi Ètic i de principis d’actuació Política anticorrupció RIC Política de Responsabilidad Social Corporativa Criteris ètics, socials i ambientals per als proveïdors del Grup Codi de Bones Pràctiques en matèria tributària Adhesions internacionals Cátedra CaixaBank de Responsabilidad Social Corporativa

GESTIÓ PROFESSIONAL

CaixaBank reforça la formació en capacitats professionals crítiques de l’equip,amb l’objectiu d’oferir el millor servei possible.

APOSTA PER L’ASSESSORAMENT CERTIFICAT
2,2
empleats certificats per cada oficina de la xarxa comercial
Més de 10.500 empleats amb certificació en assessorament financer

Més de 2.900 professionals certificats amb el Curs de Postgrau d’Informació i Assessorament Financer de la Universitat Pompeu Fabra

273 Gestors de Negoci certificats en el Progra-ma Universitari d’Assegurances de Negocis de la Càtedra ICEA - Universitat de Barcelona d’Assegurances i Estudis de Pensions

2.074 empleats han obtingut el Certificat d’Anàlisi de Risc durant l’any

Per al model d’atenció i assessorament
Certificat AENOR (Associació Espanyola de Normalització i Certificació) de Banca Premier (2014, renovat el 2016) i Banca d’Empreses (2015)
Primera entitat europea a aconseguir la certificació de qualitat AENOR Conform d’Excel·lència en el Servei i Atenció Financera en els models de Banca de Particulars i Negocis (2016)
11
milions d’euros invertits en formació a CaixaBank
59,2 hores de formació per empleat
100% d’empleats amb tracte directe al client formats
99,2%
d’empleats amb compensació variable lligada a la qualitat en el servei

Premi Cegos pel programa EPC Converses per al Desenvolupament, com a millor pràctica de Gestió Organitzacional i Consultoria

Presa de decisions informades

CaixaBank contribueix activament a reforçar el coneixement de
la població a través de 227 tallers bàsics de finances

227
tallers bàsics de finances personals per a col·lectius vulnerables,

organitzats per MicroBank i l’Associació de Voluntaris de ”la Caixa”.

  • Més de 3.250 assistents
  • 230 voluntaris
    ”la Caixa” participants
  • 119 entitats col·laboradores

Materials validats per l’Institut d’Estudis Financers (IEF).

135
voluntaris de ”la Caixa”
en el programa EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya) per a alumnes de 4t d’ESO

5è any consecutiu de participació en el programa

CaixaBank, l’entitat que hi ha aportat un nombre més gran de voluntaris
(37% del total)

2.300
hores de formació

a més de 1.150 accionistes

en 18 cursos sobre economia i mercats financers

Nova app Aula amb recursos formatius.

CaixaBank Research té com a missió crear i difondre coneixements relacionats amb l’economia i la societat dins i fora de l’entitat

  • 242.000 envaments postals
    de l’Informe Mensual
  • 12.098 subscriptors
    a les newsletters
  • 1.900 articles publicats al web
  • 2.190 assistents
    a les classes magistrals i les conferències de la Càtedra ”la Caixa” Economia i Societat

Apart de Cultura
financera a

www.caixabank.es
amb materials per a infants, joves, adults i escoles

Més informació:
Formació financiera Cursos para accionistas CaixaBank Research

MÀXIMA SEGURETAT I TECNOLOGIA AVANÇADA

Es protegeix la informació de l’entitat, els clients i els empleats davant qualsevol tipus d’amenaça de seguretat interna o externa

Amb una aproximació integral de la seguretat de la informació i la ciberseguretat, adaptant-se de manera contínua als nous desafiaments del món digital.

Disposa d’un model de ciberseguretat avançat, certificat sota la norma internacional ISO 27001 i constituït com a CERT oficial, mitjançant un equip d’especialistes entrenat i preparat les 24 hores del dia per prevenir, detectar i actuar davant qualsevol ciberamenaça.

Líder en banca digital a Espanya i a nivell internacional

#1 segons la ràtio de penetració en banca digital a nivell nacional i internacional (considerant Espanya, Itàlia, Alemanya, França, Regne Unit i Estats Units), segons ComsScore.

31,1% dels clients espanyols de banca online són clients de CaixaBank.

La banca mòbi representa el 22% de les operacions efectuades pels clients.

El 57% de l’operativa total de CaixaBank s’ha processat per Internet o mòbil.

CaixaBank és cofundadora d’APWG.eu, una de les principals aliances internacionals en matèria de ciberseguretat

A més, representa a Europa la campanya global de conscienciació de topThink Connect.org.

Els Centres de Proce ssament de Dades (CPD) de CaixaBank són capaços de superar les 8.000 transaccions per segon

Les dades de les transaccions processades ocuparien 24.104 TB en discos magnètics (~= a 24.000 ordinadors personals de gamma alta)

2.958 milions de documents digitalitzats

Prop de 20,2 milions d’alertes SMS
enviades al mòbil dels clients
100% de clients amb targeta o línia oberta amb CaixaBankProtect,
el servei gratuït de protecció davant el frau online
100% dels empleats amb perfil comercial disposen d’un Smart PC,
que els permet donar servei als clients fora de l’oficina
Més informació:
Seguretat CaixaBankProtect