Referent a
CaixaBank

CaixaBank és l’entitat líder en banca minorista a Espanya, el banc de referència per a una de cada quatre persones. Consolida, a més, una posició de referència a Portugal després de l’adquisició de BPI. CaixaBank, que recull una tradició financera i social centenària, disposa d’un model de gestió diferencial que l’ha portat a convertir-se en un referent de la banca europea.

Milions de clients del Grup CaixaBank
15,7
(13,8 a Espanya)

Present en el 100% de poblacions espanyoles de més de 10.000 habitants

Actiu total del Grup CaixaBank
383.186
milions d’euros

Banc líder a Espanya

El banc, que destaca per la seva solidesa financera, la vocació de proximitat i la seva aposta ferma per la digitalització, té com a prioritat maximitzar la qualitat de servei i la rendibilitat mantenint un model de gestió prudent, amb visió a llarg termini i un destacat compromís social. De manera coherent, la seva actuació es dirigeix a maximitzar l’aportació a l’economia del país, establir relacions estables i de confiança amb l’entorn i contribuir a la resolució dels reptes socials més urgents i a la transició cap a una economia baixa en carboni.

ENTITAT LÍDER EN EL MERCAT ESPANYOL

13,8 milions de clients
a Espanya
>1 de cada 4 
clients bancaris
ens considera la seva entitat de refèrencia
+1,9 milions a Portugal
36.972 
empleats
Grup CaixaBank
383.186
milions
d’euros
d’actiu total
Grup CaixaBank
El nombre més gran de clients digitals actius del país
55%
de clients
digitals*
+15%
vs. 2016
Augment de clients
de móbil
#1
en ràtio de penetració en banca digital**
en nivell nacional i
internacional
*Clients que han accedit a serveis digitals en els últims 12 mesos.
**Font: ComsScore.
La xarxa comercial
més extensa del país
4.874
oficines
4.681 són oficines retail 85% són oficines accesibles
91%
dels espanyols tenen una oficina al seu municipi
Present en el 100%
de les poblacions de
més de 10.000 habitants
Present en el 94%
de les poblacions de
més de 5.000 habitants
Única entitat present
a 203 poblacions
9.427
caixers automàtics
90% de caixers 100% accesibles
99% caixers amb vídeos d’ajuda
en llenguatge de signes

PRESÈNCIA EN 26 PUNTS DE REFERÈNCIA

T

17 oficines de representació París, Milà, Pequín, Xangai, Hong Kong, Singapur, Nova Delhi, Dubai, Istanbul, Algèria, el Caire, Johannesburg, Santiago de Xile, São Paulo, Lima, Bogotà, Nova York
4 sucursals internacionals amb 6 oficines
Varsòvia
Marroc amb tres oficines:
Casablanca, Tànger y Agadir
Londres
Frankfurt

3 Spanish Desks
5 noves obertures 2017
Oficines de representació:
Algèria
Hong Kong
Lima

Sucursals:

Frankfurt
Agadir
En procés d’obertura
oficines de representació:
Austràlia
Canadà

Sucursal:

París
Amb un model de gestió excel·lent, avaluat externament
European Seal of Excellence +600 EFQM
European Foundation
for Quality
Management
(2014, renovat 
el 2016)
Reconegut a nivell internacional
Banc de l’any a Espanya 2017
Millor banc retail digital a Europa Occidental
Millor banca privada a Espanya 2017
Un banc amb vocació social, amb un Pla Director de Responsabilitat Social Corporativa:
Respon al ferm compromís social del banc,
un dels seus valors corporatius, juntament amb la qualitat i la confiança
Està alineat amb el Pla Estratègic
2015-2018
de l’entitat i té un caràcter transversal
Posa l’accent a potenciar el seu model de banca social i
consolidar-se com a referent de banca socialment responsable

CONTINGUT I ABAST DE L’INFORME

Aquest informe sintetitza, a través de dades quantitatives i qualitatives, l’impacte positiu de CaixaBank als territoris en els quals opera i el seu paper com un dels agents claus de l’economia del país.

Les dades es refereixen a l’exercici 2017, llevat d’indicació en contra, i inclouen l’impacte de CaixaBank i, quan s’ha considerat convenient i la informació estava disponible, de les seves empreses filials.

PRINCIPALS ÀMBITS DE L’IMPACTE SOCIAL I ECONÒMIC DE CAIXABANK

Economia
Aportació a l’economía,
l’ocupació i les finances del país

Sostenibilitat
Contribució a la transició a una economia baixa en carboni i la sostenibilitat ambiental

Confiança
Reforçament de la confiança derivada de la seva solidesa financera, cultura de la integritat, els seus professionals certificats i la seguretat dels seus serveis i foment de la formació financera

Acció Social
Foment de la inclusió financera i la previsió i impuls de programes d’acció social en col·laboració amb la Fundació Bancària ”la Caixa”

Verificació externa

La recopilació dels indicadors s’ha basat en càlculs propis en funció de dades internes i de bases de dades i informes externs, que s’esmenten quan s’ha considerat rellevant.

La informació no financera inclosa en aquest informe ha estat verificada per Deloitte, segons l’abast i els termes expressats en el seu informe de verificació independent de l’Informe Corporatiu Integrat del Grup CaixaBank del 2017. La informació econòmica i financera s’ha obtingut dels Comptes Anuals 2017 auditats del Grup CaixaBank. Tots dos documents es poden consultar a www.CaixaBank.com.

Més informació:
Comptes Anuals Consolidades, informe de gestió i informació d'auditoría 2017 Informe Corporatiu Integrat 2017 Presentació corporativa