CaixaBank disposa d’un equip humà satisfet, format, motivat i compromès, gràcies a un model de gestió que situa les persones al bell mig de totes les actuacions.
El marc de referència d’aquest model són les polítiques i principis de gestió de recursos humans, sobre els quals pivoten una sèrie de sistemes i processos de desenvolupament que persegueixen la satisfacció i el compromís de totes les persones que formen en banc. Per tal de millorar-lo contínuament, el model es completa i es contrasta amb diversos mecanismes de mesura, com ara estudis interns d’opinió, i monitors externs i independents.
El banc ha definit les següents polítiques i principis de gestió:
Igualtat i conciliació
El compromís de CaixaBank es reflecteix en la seva adhesió a diferents iniciatives i certificacions, i en el progressiu augment de les dones a l’equip directiu:
Comunicació interna
A CaixaBank, la comunicació interna es basa en els criteris de transparència, proximitat i escolta activa. El banc se centra a donar a conèixer a la plantilla les prioritats del negoci en cada moment, difondre les polítiques internes amb repercussió en els professionals, i conèixer les expectatives i les inquietuds dels empleats per tal de poder-s’hi comunicar de manera eficaç.
A partir de les polítiques i principis de gestió, CaixaBank ha definit una sèrie de sistemes i processos per aconseguir el desenvolupament de les persones, la seva satisfacció i el seu compromís.
Formació i gestió del coneixement
El coneixement de les persones és un actiu intangible de gran valor. CaixaBank fomenta la seva estructuració i transmissió a través de diferents figures, com ara els formadors interns i els dinamitzadors, i eines com la plataforma d’aprenentatge on-line Virtaula o xarxes socials internes com Valora, Connecta i Innova, que permeten compartir informació, propostes, opinions i experiències.
Avaluació del rendiment i desenvolupament del talent
El sistema de gestió del rendiment alinea l’exercici de cada professional amb la consecució dels seus reptes, les seves capacitats intrínseques o el seu talent, amb un reconeixement qualitatiu i quantitatiu. El Centre de Desenvolupament Directiu (CDD) contribueix a reforçar la funció del directiu com a figura clau dins dels models de negoci i de Lideratge Transformador propis de CaixaBank, millorant les seves habilitats, recolzant el desplegament de les línies estratègiques i reforçant el sentit de pertinença al banc, els seus valors i la seva cultura.
Sistemes de reconeixement
CaixaBank estimula la implicació i el compromís dels seus professionals en el projecte i en la consecució dels reptes, mitjançant un sistema de reconeixement d’acord amb l’estratègia del banc. Es premien l’excel·lència en el servei, el compliment dels reptes individuals i d’equip, i el desenvolupament d’actituds i capacitats diferenciadores, mitjançant incentius i reconeixements a l’acompliment.
Compromís social
En línia amb el seu compromís social, CaixaBank posa a disposició de tots els seus professionals el programa de Voluntariat Corporatiu i l’Espai Solidari, que li permeten col·laborar –amb temps o donatius– amb diversos projectes solidaris.
CaixaBank disposa d’un equip humà satisfet, format, motivat i compromès, gràcies a un model de gestió que situa les persones al bell mig de totes les actuacions.
El marc de referència d’aquest model són les polítiques i principis de gestió de recursos humans, sobre els quals pivoten una sèrie de sistemes i processos de desenvolupament que persegueixen la satisfacció i el compromís de totes les persones que formen en banc. Per tal de millorar-lo contínuament, el model es completa i es contrasta amb diversos mecanismes de mesura, com ara estudis interns d’opinió, i monitors externs i independents.
El banc ha definit les següents polítiques i principis de gestió:
Igualtat i conciliació
El compromís de CaixaBank es reflecteix en la seva adhesió a diferents iniciatives i certificacions, i en el progressiu augment de les dones a l’equip directiu:
Comunicació interna
A CaixaBank, la comunicació interna es basa en els criteris de transparència, proximitat i escolta activa. El banc se centra a donar a conèixer a la plantilla les prioritats del negoci en cada moment, difondre les polítiques internes amb repercussió en els professionals, i conèixer les expectatives i les inquietuds dels empleats per tal de poder-s’hi comunicar de manera eficaç.
A partir de les polítiques i principis de gestió, CaixaBank ha definit una sèrie de sistemes i processos per aconseguir el desenvolupament de les persones, la seva satisfacció i el seu compromís.
Formació i gestió del coneixement
El coneixement de les persones és un actiu intangible de gran valor. CaixaBank fomenta la seva estructuració i transmissió a través de diferents figures, com ara els formadors interns i els dinamitzadors, i eines com la plataforma d’aprenentatge on-line Virtaula o xarxes socials internes com Valora, Connecta i Innova, que permeten compartir informació, propostes, opinions i experiències.
Avaluació del rendiment i desenvolupament del talent
El sistema de gestió del rendiment alinea l’exercici de cada professional amb la consecució dels seus reptes, les seves capacitats intrínseques o el seu talent, amb un reconeixement qualitatiu i quantitatiu. El Centre de Desenvolupament Directiu (CDD) contribueix a reforçar la funció del directiu com a figura clau dins dels models de negoci i de Lideratge Transformador propis de CaixaBank, millorant les seves habilitats, recolzant el desplegament de les línies estratègiques i reforçant el sentit de pertinença al banc, els seus valors i la seva cultura.
Sistemes de reconeixement
CaixaBank estimula la implicació i el compromís dels seus professionals en el projecte i en la consecució dels reptes, mitjançant un sistema de reconeixement d’acord amb l’estratègia del banc. Es premien l’excel·lència en el servei, el compliment dels reptes individuals i d’equip, i el desenvolupament d’actituds i capacitats diferenciadores, mitjançant incentius i reconeixements a l’acompliment.
Compromís social
En línia amb el seu compromís social, CaixaBank posa a disposició de tots els seus professionals el programa de Voluntariat Corporatiu i l’Espai Solidari, que li permeten col·laborar –amb temps o donatius– amb diversos projectes solidaris.