Disposar d’un equip humà preparat i dinàmic és un dels reptes principals del Pla Estratègic 2015-2018 de CaixaBank. Oferir la millor formació, adaptar l’estructura de compensació, implantar polítiques que apoderin els empleats i reforçar la meritocràcia i la diversitat són punts clau per consolidar el lideratge de CaixaBank dins del sector financer espanyol i aconseguir una rendibilitat recurrent per sobre del cost de capital.
L’oferta de formació s’adapta a les necessitats del negoci i posa en valor
el desenvolupament de les competències crítiques a través d’un model
d’aprenentatge basat en cinc escoles de formació: Comercial, Riscos,
Finances, Habilitats i Rendiment Sostenible.
Des de fa quatre anys, i amb l’objectiu que els professionals de la
xarxa comercial ofereixin valor afegit als clients, CaixaBank ha
apostat per un model de formació certificat per experts externs per
garantir el coneixement avançat, així com un rigorós compliment ètic. La
companyia fixa com a objectiu per a l’any 2018 assolir un 95% d’empleats
certificats en competències i segments clau.
Formació certificada
Des del 2014, s’han certificat en assessorament financer 6.683 professionals de la xarxa comercial de CaixaBank, dels quals 6.029 van obtenir una doble titulació: el Postgrau de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el Certificate in Wealth Management del Chartered Institute for Securities & Investment (CISI), una qualificació que garanteix als professionals de les finances disposar de la més avançada formació tècnica i les habilitats directives necessàries per oferir una gestió financera de qualitat.
L’objectiu de CaixaBank és impulsar un model de gestió descentralitzada,
amb empowerment, a través de programes de desenvolupament
professional que potenciïn la delegació de responsabilitats i la mobilitat
interdepartamental.
En aquest sentit, tots els programes de desenvolupament directiu estan
enfocats a alinear i reforçar les competències directives de les persones que
ocupen llocs crítics a l’entitat. Així mateix aquests programes desenvolupen
el nostre model de Lideratge Transformador, que es fonamenta en el
paper del líder al servei i amb un marcat caràcter ètic i desenvolupador de
persones.
CaixaBank implementa la cultura de la meritocràcia a tota l’organització i fomenta la diversitat en els equips i en els diferents nivells directius. El talent es gestiona de manera individualitzada, mitjançant un sistema d’avaluació que garanteix l’objectivitat i la igualtat d’oportunitats i que valora les competències clau i la contribució professional.
Més informació
Representativitat de la dona
La presència de dones en llocs de responsabilitat dins de la companyia creix de manera progressiva, i els avenços s’han materialitzat en un 33% de posicions directives. Esperem arribar a un 36% de representativitat, en la línia que estableix el Pla Estratègic 2015-2018, per a l’any 2016.