CaixaBank CaixaBank

Focus en una banca innovadora i multicanal

Liderar la digitalització de la banca és un dels objectius del Pla Estratègic 2015-2018 de CaixaBank. Les prioritats d’actuació per als propers dos anys són:

  • Optimitzar l’experiència del client digital en els processos de contractació.
  • Completar la infraestructura i desplegar el desenvolupament d’aplicacions del big data.
  • Digitalitzar processos amb impacte en l’eficiència i la millora de l’experiència del client.
  • Potenciar estratègies de seguretat de la informació.

L’aposta per la innovació es reflecteix en una inversió elevada en tecnologia.

Inversión en tecnología

Noves tecnologies

Col·laboració amb experts per testar les novetats tecnològiques i avaluar-ne la capacitat d’integració a CaixaBank.

Tendències principals:

  • Blockchain: que pot simplificar i incrementar l’eficiència dels processos d’indústries que requereixen intermediaris que aportin confiança o certifiquin informació.
  • Cognitive Computing: que permet als sistemes simular el procés del pensament humà i ser capaços d’aprendre amb cada interacció.
  • Big Data: que permet l’explotació de grans quantitats d’informació per millorar les preses de decisions.

Intel·ligència col·lectiva i cocreació

Model obert i participatiu per a clients i empleats, que participen en el disseny de noves solucions.

 

Innova

Plataforma de cocreació amb empleats per testar productes i serveis i recollir noves idees.

24.879 usuaris

5.217 suggeriments

Imagin Challenge

Tallers presencials amb clients i empleats per generar idees innovadores i donar solució a les necessitats dels usuaris.

Design Thinking

Desenvolupament de nous serveis financers per a millennials (apps mòbils i prototips makers).

Inspira’ns

Plataforma a Línia Oberta perquè els clients comuniquin les propostes de millora.

41.759 participants

6.245 idees actives

Partners

Col•laboració amb partners de primer nivell per provar noves tecnologies:

  • Centre d’Innovació d’IBM-CaixaBank.
  • Partners a l’àrea del big data.
  • Acords en el terreny del processament de llenguatge natural.
TORNAR