Focus en una banca innovadora i multicanal
Liderar la digitalització de la banca és un dels objectius del Pla Estratègic 2015-2018 de CaixaBank. Les prioritats d’actuació per als propers dos anys són:
- Optimitzar l’experiència del client digital en els processos de contractació.
- Completar la infraestructura i desplegar el desenvolupament d’aplicacions del big data.
- Digitalitzar processos amb impacte en l’eficiència i la millora de l’experiència del client.
- Potenciar estratègies de seguretat de la informació.
L’aposta per la innovació es reflecteix en una inversió elevada en tecnologia.
Noves tecnologies
Col·laboració amb experts per testar les novetats tecnològiques i avaluar-ne la capacitat d’integració a CaixaBank.
Tendències principals:
- Blockchain: que pot simplificar i incrementar l’eficiència dels processos d’indústries que requereixen intermediaris que aportin confiança o certifiquin informació.
- Cognitive Computing: que permet als sistemes simular el procés del pensament humà i ser capaços d’aprendre amb cada interacció.
- Big Data: que permet l’explotació de grans quantitats d’informació per millorar les preses de decisions.
Intel·ligència col·lectiva i cocreació
Model obert i participatiu per a clients i empleats, que participen en el disseny de noves solucions.
Innova
Plataforma de cocreació amb empleats per testar productes i serveis i recollir noves idees.
24.879 usuaris
5.217 suggeriments
Imagin Challenge
Tallers presencials amb clients i empleats per generar idees innovadores i donar solució a les necessitats dels usuaris.
Design Thinking
Desenvolupament de nous serveis financers per a millennials (apps mòbils i prototips makers).
Inspira’ns
Plataforma a Línia Oberta perquè els clients comuniquin les propostes de millora.
41.759 participants
6.245 idees actives
Partners
Col•laboració amb partners de primer nivell per provar noves tecnologies:
- Centre d’Innovació d’IBM-CaixaBank.
- Partners a l’àrea del big data.
- Acords en el terreny del processament de llenguatge natural.