Microcrèdits i productes amb impacte social
MicroBank, el banc social participat íntegrament per CaixaBank, és la principal institució de microfinances d’Europa* des del 2007. A través de la xarxa d’oficines de CaixaBank, ofereix productes i serveis financers adaptats especialment a les necessitats de les famílies, els emprenedors i les microempreses per contribuir a la creació d’ocupació, l’activitat productiva, el desenvolupament personal i familiar i la inclusió financera.
Any 2018
116.789 | microcrèdits concedits |
---|---|
772,8 | milions d’euros en microcrèdits concedits |
6.617,1 | euros de volum mitjà dels microcrèdits |
25.820 | llocs de treball creats gràcies a la contribució de microcrèdits per a emprenedors i negocis |
---|---|
9.561 | nous negocis iniciats amb el suport dels microcrèdits |
45% | dels microcrèdits es concedeixen a dones |
* Font: “Microfinance in Europe: A survey Report 2016-2017”. European Microfinance Network (EMN). Desembre de 2018.
Compte social
CaixaBank garanteix la inclusió financera a persones amb serioses dificultats econòmiques, permetent l’accés gratuït als serveis financers bàsics d’un dipòsit a la vista.
- 24.110 obertures el 2018
- 99.553 comptes actius des de l’inici del programa
Banca de proximitat
CaixaBank ofereix una banca de proximitat en ser present en totes les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000. A més, és l’única entitat que disposa d’oficines a 203 poblacions d’Espanya.
91% dels espanyols tenen una oficina al seu municipi
- 4.409 oficines retail
- 120 centres d’Empreses
- 47 centres de Banca Privada
- 24 centres d’Institucions
- 2 centres de Promotors
- 2 centres de Banca Corporativa
- 4 centres de Mont de Pietat
Mesures d’accessibilitat
Per a CaixaBank és prioritari facilitar l’accés a oficines i caixers mitjançant l’adopció de mesures físiques i tecnològiques per fomentar la inclusió de persones amb dificultats físiques o cognitives. Per exemple, en el disseny dels caixers automàtics van ser consultats més de 1.000 usuaris i es van identificar les necessitats concretes de les persones amb discapacitat.
4.608 oficines
86% oficines accessibles
9.425 caixers automàtics
96% caixers 100% accessibles
99% caixers amb vídeos d’ajuda en llenguatge de signes