Compte de resultats i magnituds
El resultat del Grup es va veure impactat per l’acord laboral aconseguit en el segon trimestre, que va suposar una despesa extraordinària de 978 milions d’euros. Per la seva banda, el pes dels ingressos core (marge d’interessos, comissions netes i ingressos per assegurances) va representar el 92% del marge brut situant-se en els 3.990 milions d’euros.
Gener – Juny | |||
---|---|---|---|
En milions d’euros / % | 2019 | 2018 | Variació |
Marge d’interessos | 2.478 | 2.432 | 1,9% |
Comissions netes | 1.248 |
1.293 | (3,5%) |
Marge brut | 4.445 | 4.654 | (4,5%) |
Despeses d’administració i amortització recurrents | (2.408) | (2.304) | 4,5% |
Marge d’explotació | 1.059 | 2.342 | (54,8%) |
Marge d’explotació sense despeses extraordinàries | 2.037 | 2.350 | (13,3%) |
Resultat atribuït al Grup | 622 | 1.298 | (52,1%) |
Ràtio d’eficiència i rendibilitat
Ràtio d’eficiència¹
30 juny 2019
55,4%
1. Sense incloure despeses extraordinàries
Rendibilitat (RoTE)²
30 juny 2019
9,4%
2. Sense incloure acord laboral
Balanç i qualitat creditícia
Solvència i liquiditat
30 juny 2019
11,6%
CET1
87.574 MM €
en actius líquids
Morositat
30 juny 2019
4,2%
Ràtio de morositat
54%
Ràtio de cobertura
Enfortiment del lideratge en banca digital
CaixaBank reforça el seu lideratge en banca digital, amb un 59,4% de clients digitals a Espanya (6,3 milions de clients).
Així mateix, CaixaBank ha estat escollit Millor Banc a Espanya 2019, Millor Banca Responsable a Europa Occidental 2019 i Millor Transformació Bancària a Europa Occidental 2019 per la revista britànica Euromoney.
Número de clients
15,6 MM
Clients digitals¹
6,3 MM
Número d’oficines
4.916
Xarxa de caixers
9.229
1. Clients digitals actius (usuaris a Espanya) en els últims 12 mesos. Inclou particulars entre 20 i 74 anys i persones jurídiques.