Compte de resultats i magnituds
El resultat del Grup es basa en la millora de la qualitat dels ingressos. El 96% dels ingressos prové de l’activitat core del banc (marge d’interessos, comissions netes i ingressos per assegurances) i va aconseguir en el primer trimestre els 2.027 milions d’euros.
Gener - Març | |||
---|---|---|---|
En milions d’euros / % | 2019 | 2018 | Variació |
Marge d’interessos | 1.237 | 1.203 | 2,9% |
Comissions netes | 612 |
625 | (2,2%) |
Marge brut | 2.109 | 2.262 | (6,8%) |
Despeses d’administració i amortització recurrents | (1.204) | (1.149) | 4,7% |
Marge d’explotació | 905 | 1.110 | (18,5%) |
Resultat atribuït al Grup | 533 | 704 | (24,3%) |
Ràtio d’eficiència i rendibilitat
Ràtio d’eficiència1
Març 2019
54,4%
Rendibilitat (RoTE)
Març 2019
8,7%
1 Sense incloure despeses extraordinàries.
Balanç i qualitat creditícia
Solvència i liquiditat
Març 2019
11,6%
CET1
86.018 MM €
en actius líquids
Morositat
Març 2019
4,6%
Ràtio de morositat
54%
Ràtio de cobertura
Consolidació del lideratge en banca de particulars i banca digital
L’entitat continua reforçant el lideratge amb una quota de penetració a Espanya del 29,3% en banca de particulars i el 32% en banca digital, amb 15,7 i 6,1 milions de clients, respectivament.
A més, CaixaBank manté la primera posició en la quota de mercat dels productes i serveis més rellevants, com la domiciliació de nòmines i els productes d’estalvi a mitjà i llarg termini.
Número d’oficines
5.033
Número de clients
15,6 MM
Clients digitals1
Usuaris a Espanya
6,1 MM
Clients banca mòbil
Usuaris a Espanya
5,4 MM
1 Clients digitals actius, últims 12 mesos. Inclou particulars entre 20 i 74 anys i persones jurídiques.