CaixaBank CaixaBank

Compte de resultats i magnituds

El resultat obtingut es fonamenta en l’evolució dels ingressos i les despeses recurrents, que permeten que el marge brut es mantingui estable en 7.827 milions i el marge d’explotació arribi als 3.711 milions (+ 15,3%), el menor impacte de les despeses extraordinàries respecte a 2015 (-77,7%) i la reducció de les pèrdues per deteriorament d’actius financers i altres provisions (-57,5%).

EN MILIONS D’EUROS 2016 2015 Variació interanual
Marge d’interessos 4.157 4.353 (4,5%)
Comissions netes 2.090 2.115 (1,2%)
Marge brut 7.827 7.824 0,0%
Despeses d’explotació i amortització recurrents (3.995) (4.063) (1,7%)
Pèrdues per deteriorament d’actius financers i altres provisions 3.711 3.218 15,3%
Resultat abans d’impostos 1.538 638 141,0%
Resultat atribuït al Grup 1.047 814 28,6%

MARGES

En un context de tipus d’interès en mínims, el marge d’interessos se situa en 4.157 milions d’euros (- 4,5% de variació interanual). Des del segon trimestre de 2016, el marge d’interessos manté una tendència a l’alça amb un increment del 3,5% en el quart trimestre.

COSTOS

Les despeses es redueixen l’1,7% després de l’esforç continu de racionalització i contenció de costos, la captura de sinergies després de la integració de Barclays Bank SAU i els estalvis derivats de les prejubilacions i els acords laborals per a l’optimització de la plantilla. Tot això fa que la ràtio d’eficiència se situï en el 52,6%.

provisions

La millora dels indicadors de qualitat d’actiu i l’alliberament de fons per insolvències, d'acord amb la circular 4/2016 del Banc d'Espanya, entre d’altres, redueixen les pèrdues per deteriorament d’actius financers i altres provisions en un 57,5%, fins als 1.069 milions. El cost del risc se situa en el 0,46%.

CRÈDIT

La cartera sana creix un 0,4% l’any i un 0,1% el trimestre. El creixement de la cartera de crèdit es fonamenta en la millora sòlida de la nova producció en comparació del quart trimestre del 2015: hipotecari (+ 35%), consum (+ 41%) i empreses/corporativa (+ 11%).

Balanç i qualitat creditícia

Durant l’any 2016 s’han mantingut els nivells de solvència i liquiditat, mentre que la morositat i els saldos dubtosos s’han reduït notablement.

SOLVÈNCIA I LIQUIDITAT

12,4%

CET Basilea III FL
Proforma BPI 11,2%

50.408

MM€ de liquiditat

MOROSITAT I SALDOS DUBTOSOS

6,9%

Ràtio morositat

-47%

Saldos dubtosos
(Des de juny 2013)

Lideratge comercial

CaixaBank disposa de 13,8 milions de clients, 5.027 oficines i 9.479 caixers. L’entitat ha consolidat el lideratge en banca de particulars en els últims dotze mesos i ha assolit una quota de penetració del 29,5% i del 25,7% com a banc principal, segons la consultora FRS Inmark.

Número de clients

*Clients amb almenys una transacció en els últims dotze mesos.

Quotes de mercat

CaixaBank aposta per un model propi de gestió que combina la propietat dels negocis de generació de productes (assegurances, gestió de fons, targetes, entre d’altres) amb una excel·lent plataforma de distribució que permet la proximitat amb el client, juntament amb unes reconegudes capacitats tecnològiques.

ELS NEGOCIS NO BANCARIS CONTINUEN CONTRIBUINT SIGNIFICATIVAMENT AL RESULTAT

Model de negoci

10,8%

RoTE banca-assegurances

~5,5

Contribució dels negocis bancaris al RoTE de banca-assegurances

TORNAR